STOCKHOLM: DAG 1

Dagen började vid kvart i sex ungefär, supertrött var jag! Men vi hade ingen bil hemma så mamma och jag var tvugna att ta bussen in till stan för att komma vidare till Stockholm. Bussen gick vid sju och den var riktigt tidig. De cirka 25-30 minuterna som vi skulle fått vänta förvandlades snabbt till 45 minuter. Inte speciellt kul. Men snart var vi iväg i alla fall!

När vi anlände till Stockholm bestämde vi oss för att åka till hotellet direkt. Hotellet blev en glad överraskning, mycket finare än vad jag väntat mig! Jag hade inte sett så många bilder på hotellet men enligt dem verkade det helt ok i alla fall. Men när vi kom dit var det nyrenoverat (konstigt att det inte stog med i beskrivningen?) och superfräscht! Jag som avskyr dåliga hotell kände en otrolig lättnad, även fast jag inte hade väntat mig något annat än ett bra hotell..

Efter det åkte vi in till city och strosade runt i affärer i flera timmar. Åt sedan en god lunch på en resturang i närheten av hötorget. Jag åt supergod (och superstark) kyckling med pommes till. Hade i och för sig varit godare med ris men man får ta vad man har helt enkelt! Gott var det i alla fall! Sedan gick vi i ännu fler affärer och efter en stund åkte vi ner till Söder. Vandrade omkring där någon timme, inhandlade bara en kjol, men jag blev nöjd ändå.

Sedan skiljdes vi åt och jag gick istället för att möta upp Kamilja. Finaste, finaste Kamilja! Äntligen sågs vi! Vi gick vtill ett jättmysigt café vid Mariatorget och satt där och pratade i över en timme. Jättemysig tjej det där, jätteenkel att prata med också! Sedan följde hon mig tillbaka för att möta min mamma igen och efter ett par kramar skiljdes vi åt. Mamma och jag åkte in till Gamla stan för att äta men hittade ingen resturang som vi gillade som inte var överfull. Till slut hittade vi i alla fall ett mysigt café där de hade lite pajer och sallader och sådant som vi gillade. Det var jättskön stämning där inne, lugn musik och inte så mycket folk. Jag kommer inte ihåg vad det hette men det låg precis brevid tunnelbanestationen Gamla stan i alla fall. Efter en god middag åkte vi tillbaka till hotellet och åt choklad och vindruvor framför tv:n. Somnade trött efter en jättetrevlig dag!


För den som inte orkar läsa hela:
Vi fick ett mycket finare hotell än vad jag väntat mig och lämnade av våra väskor där innan vi åkte in till stan. Gick i affärer hela dagen och åt en god lunch vid hötorget och en god middag i Gamla stan. Shoppade bara
en kjol, men jag var nöjd ändå. Jag hann även med att träffa finaste Kamilja på en fika. Hon var jättetrevligt och jätteenkel att prata med! Mys. Dagen avslutades med choklad och vindruvor på hotellrummet till halvdåliga tv-program!


a

Kommentarer
Postat av: camilla

Hej.

Jag tänkte bara informera om att det just nu pågår en tävling på min blogg om två presentkort på MQ ala 500kr. Det är alltid kul med nya deltagare.



Hoppas du är med och tävlar

Kramar Camilla (myrrah)



Här hittar du tävlingen:

http://myrrahs.se/2008/october/tavling-2.aspx#Comment

2008-10-27 @ 19:51:23
URL: http://myrrahs.se
Postat av: Mintra

Svar: Skönt att höra :) och jag som har funderat på att byta .

2008-10-27 @ 20:25:07
URL: http://mawongsa.devote.se
Postat av: milli

du verkar ha haft en bra dag, stockholm är såbra såbra! (:

2008-10-28 @ 10:19:30
URL: http://cheiroso.devote.se

Speak out loud!
Vad tycker du?



Ditt namn:
Kom ihåg mig:

Mail (publiceras ej):

Din blogg/hemsida:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0