Jul- och sommarkänslor samt morgonäventyr

När jag vaknade idag var jag så otroligt trött att jag inte orkade stiga ur sängen. Efter en lång stund kom jag upp ändå och satte i gång att göra det jag alltid gör på mornarna. Jag hade bara en halvtimme på mig (därav dagens skabbig utséende) eftersom att jag hade sovit alldeles för länge. Jag stog dessutom i en kvart och valde kläder, som jag inte ens hade på mig sedan. Uschusch, jag hatar när sådant händer! Efter det så kollade jag lite fel på klockan, så jag trodde att jag hade en stund på mig innan det var dags att gå till bussen. Efter någon minut kom jag på att min buss redan hade gått och när jag sa det till pappa så envisade han sig med att skjuts mig till busshållsplatsen så att jag kanske skulle hinna med den. Deärifrån hade den redan åkt så pappa började åka efter den på den vägen den åkte. Ha-ha-ha säger jag bara! Det hela slutade i alla fall med att jag kom med bussen, fast inte den bussen som jag igentligen skulle ta. Men det gjorde inte så mycket eftersom den ändå gick dit jag skulle.

Jag kom i alla fall till skolan och dagen gick långsamt framåt. Efter skolan så var Lisa gullig nog att vänta på min buss med mig, som vanligt missade jag den första. Efter en stund så gick jag i alla fall till buseen och åkte hem. Väl hemma så var jag så trött och kall och frusen så jag gjorde i ordning lite te och satte på en film (läs lite om det här). Sällskapsresan 1 blev det, det är den när dom åker till Kanarieöarna (?). Efter en stund film-tittande gick jag upp för att göra i ordning en chokladrulltårta som klassen ska sälja. Efter det har jag fixat omkring lite här hemma och nu har jag precis bakat två bröd som vi också ska sälja. Cornflakeskakorna stannar hemma trots allt. Dom ser inte speciellt goda ut (även fast dom är det) så jag tror inte det är värt att försöka sälja dom..

Jag har fått en hel del julkänslor av det här brödbakandet. Jag brukar inte baka bröd på jul (inte annars heller..) men ändå känns det så juligt på något sätt. Å andra sidan känns det som sommar. Pappa har precis monterat upp våran nya grill och det är ljust ute och hela köret. Bara regnet som förstör då..

Aja, nu ska jag gå och titta till mina bröd! Ha det bra allihop! Pussar,


a

Kommentarer

Speak out loud!
Vad tycker du?



Ditt namn:
Kom ihåg mig:

Mail (publiceras ej):

Din blogg/hemsida:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0