Sömnad och toningar

Jag har spenderat större delen av eftermiddagen till att sy på mig kjol. Nu är den i princip färdig, ska bara sy fast resåret på ett till ställe. Sedan är den färdig! Hoppas att den blir relativt snygg nu då, men det tror jag faktist. Hoppas i alla fall..

Nu ska jag strax iväg till affären. Säkerhetsnålar (jag ska fuska lite på kjolen hade jag tänkt, men dte kommer inte synas alls) och ny hårfärg ska inhandlas. Samma bruna som jag har, men det krävs absolut en uppdatering inom kort. Färgen har bleknat så dant, och det ser inte alls speciellt bra ut. Ska bara vänta på att pappa skulle fixa något och sedan åker vi till affären.

Dagen har annars varit en klassdag. Vi gjorde olika samarbetsövningar, körde lite bärnnboll och sådant. Det var helt ok faktist (även fast jag som vanligt failade totalt på bärnnbollen, varför all denna brännboll?) trots blåsten. Men H var rätt så snäll och vi fick köpa godis på vägen tillbaka till skolan. "Det är ju trots allt snart sommarlov" sa hon, och det har hon ju  rätt i.

Nu ska jag gå och äta jordgubbar! Mummakardemumma säger jag bara! Puss


a

Kommentarer

Speak out loud!
Vad tycker du?



Ditt namn:
Kom ihåg mig:

Mail (publiceras ej):

Din blogg/hemsida:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0