Boktips?

Jo det är så här at jag har letat lite efter intressanta böcker som jag skulle vila ha men problemet är att jag hittar nästan inga. Och sedan så vill jag ju gärna vet om boken faktost är bra innan jag köper den. Så är det någon som har något boktips? Det vore jättesnällt! För jag gillar att läsa på sommaren ibland, typ när det regnar ute eller att bara ligga och slappa i solen är också skönt. Och inte minst när man åker iväg! Jag kan ju behöva en god bok på flygresan till och från England, eller vad tycker ni? Tack på förhand!


a

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag har många boktips, men det beror ju på vad du gillar för sorts böcker. Annars är det ju lite svårt att veta ...

2008-07-06 @ 20:21:26
URL: http://bokbloggen.webblogg.se/
Postat av: caroline

okej, tack för din kommentar. kram,

2008-07-06 @ 23:02:18
URL: http://forevercaroline.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag kom på fyra böcker som jag tror att du skulle kunna gilla:



Systrar i jeans- serien

Handlar om vänskap och kärlek. Huvudhandlingen är de fyra kompisarnas stora vänskap till varandra.



Linas kvällsbok 1 och 2

Handlar om livet och kärlek. Liknar "Hur kär får man bli" av Katarina von Bredow och "Expert på att rodna" av samma författare, om du har läst någon av dem.



I taket lyser stjärnorna av Johanna Thydell

Handlar om livet och om kärlek. Den är väldigt sorglig. Handlar om Jenna som har en cancersjuk mamma.



Måndöttrar-serien

Är mer spännande än de andra böckerna (jag kom tyvärr inte på någon bra deckarbok och Christina Waldens böcker har jag inte läst).

Handlar också om kärlek och lite om vänskap. Handlar om fyra tjejer som är Måndöttrar, alla har varsin "gåva", Vansessa som första boken handlar om kan till exempel göra sig osynlig. Tillsammans ska de besegra onskan.



Hoppas mina tips var till någon hjälp och att du hittar en bra bok :)

2008-07-07 @ 10:20:34
URL: http://bokbloggen.webblogg.se/
Postat av: emelie

när jag gick på högstadiet så slukade jag alla böcker av peter pohl. en fantastisk författare i mina ögon! mina favoriter är "jag finns kvar hos er", "jag saknar dig, jag saknar dig" och "man kan inte säga allt". även per nilsson skiver bra: "du & du & du", "hjärtans fröjd" och "ett annat sätt att vara ung".

2008-07-07 @ 10:41:18
URL: http://whirl.se/wp
Postat av: MANGO

ja håller med emelie! per nilsson är jättebra!

2008-07-07 @ 17:43:40
URL: http://mialia.blogg.se/

Speak out loud!
Vad tycker du?



Ditt namn:
Kom ihåg mig:

Mail (publiceras ej):

Din blogg/hemsida:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0