Stockholm!

Förlåt, förlåt för att jag inte la upp inlägget om stockholm igår. Men här är det i alla fall!

Jag vaknade upp hos Julia runt sju (!) på morgonen. Efter en bra stund gick vi upp och fixade osv. När vi till slut var färdiga hade vi bråttom till bussen, så vi sprangs såklart så snabbt vi kunde (nästan i alla fall) hela vägen till busshållsplatsen. Men naturligtvis fick vi ändå vänta på bussen i fem minuter. Varför händer sådant där alltid mig, haha?

När vi (jag, Julia och hennes mamma) kom fram till stan gick vi och hämtade ut tågbiljetterna och strax var det dags att gå på. Vi fick en helt egen kupé och allt var superskönt. Men det varade inte specillt länge, på nästa station proppades såklart tåget med folk, inte så kul! Men tågresan gick bra och det var inte alls speciellt segt (jag och Julia kan ju roa oss så att säga!). Vi anlände i Stockholm runt elva tror jag. Där skildes vi åt, jag och Julia gick mot stan och Julias mamma skulle på någon läkarundersökning någon annan stans.

Vi vandrade runt på stan ett par timmar, kollade lite här och där, innan vi bestämde oss för äta. Efter lite krångel och felsägningar osv. åt vi till slut. Efter det gick vi omkring ytterligare lite, jag provade 100 jeans (okej, inte speciellt mång men det kändes som det) osv osv. Jag köpte ingenting, inte Julia heller. AH! Hur kan man åka itll Stockholm ochinte köpa någonting (förutom mat)? Haha. Så är det i alla fall.

När vi kände att vi var färdiga ringde vi och pratade med Julias mamma och vi bestämde att vi skulle ses. Sagt och gjort, efteråt tog vi bussen till Gröna lund. Där var vi resten av kvällen, jättekul! Verkligen. Åkte det mesta faktist, var jättenära att vinna en jättetor plopp (dt var t.o.m. jag som sa stopp!), skrek som ett as i flygande mattan (hatar den), blev fula på alla kort osv. osv. osv. Kul var det i alla fal! Kvart i nio (?) tog vi bussen från Gröna lund in mot t-centralen. Minst sagt intressant bussfärd, haha! Hände en hel del saker, men dom kan jag berätta om en annan gång. När vi kom fram så gick vi tillpressbron och jag köpte en tidning + apelsinjuice (som jag suktat efter hela dagen, haha) + en banan inan vi steg på tåget.

Jättekul dag minsann! Måste göras om igen? Ha det fint! Puss,


a

Kommentarer
Postat av: julia

det var jättekul!

haha, skam på oss som inte köpte nåt! ;)

bussresan - haha!

måste göras om!

2008-08-15 @ 19:04:16
URL: http://[email protected]

Speak out loud!
Vad tycker du?



Ditt namn:
Kom ihåg mig:

Mail (publiceras ej):

Din blogg/hemsida:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0