London: dag 2!

Vi vaknade ganska tidigt tror jag, för frukosten stängde 9.15. Vi gick ner till frukosten och stannade där ett litet tag och åt. Vi gick upp till rummet igen och fixade i ordning oss lite, jag tog en dusch och sedan bestämde vi oss för att vi skulle åka till Harrods. Sagt och gjort for vi snart dit och gick in i det maffiga varuhuset. Sprang (okej, gick) runt och tittade på massvis båda dyra och lite mindre dyra saker. Köpte flera sorter te och en tröja m.m. (inlägg om all min shopping kommer snart upp). Efter att ha gått om kring där en stund bestämde vi oss för att äta lite. Vi gick och åt någonstans innan vi gick till baka till Harrods igen för att inhandla några till saker.
Sedan bestämde vi oss för att splittras så mamma och jag åkte till leicester square för att köpa bljetter till någon musikal. Helst ville vi se Mamma Mia, men vi tyckte att det var ganska ovärt att betala över tusen spänn alternativt få jättedåliga platser nästan längst ut på kanten så vibestämde oss för att skita i musikalgrejen. Istället vandrade vi upp mot Piccadilly circus där vi såg en skylt mot chinatown så vi (jag) tänkte "varför inte?". Vi vandrade alltså mot chinatown och där gick vi omkring en liten stund. Hittade bl.a. en affär med allt kinesiskt/japanskt man kan önska sig i princip (bella du hade älskat alla hk-grejer!). Efter en dag av onda fötter och massor annat åkte vi till hotellet för att ta det lungt. Handlade något att äta också, innan jag somnade trött på hotellrummet!


(jag hade inte med kameran den här dagen, bilder kommer så fort jag har konverterat pappas bilder till jpg-format)
a

Kommentarer

Speak out loud!
Vad tycker du?



Ditt namn:
Kom ihåg mig:

Mail (publiceras ej):

Din blogg/hemsida:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0