Huvudstaden

What a day, what a day! Hahaha. Mina ben är helt döda nu vilket int ekänns bra osv. men det var en lyckad dag tycker jag väl :D

Dagen började klockan 5.30 då jag steg upp och klädee på mig och fixade mig. Först åkte vi och hämtade Lisa och sedan bar det av mot perrong 3. Vi steg på tåget, fick bra platser vid ett fyrbord och så. Lisa och jag hade trevligt på tåget och några timmar senare stannade vi på Stockholm C. Staden skulle inte öppna förens om kanske trekvart så vi bestämmde oss för att kika runt lite och ta en latte. Sagt och gjort. Min latte smakade konstigt men det gjorde inte så mycket för vi hade mycket trevligt i solen i alla fall. Vi gick ner till vattnet och kollade på kungar och var snygga i våra solglasögon osv osv innan affärerna öppnade.

Först besökte vi Zara där jag hittade en jättefin jeansklänning men jag hade ingen lust tat betala 400 spänn för den :( Sedan gick vi omkring på staden ett tag innan vi kom till Weekday. Provade ett par blå jeans ca. 100 gånger innan jag bestämmde mig för att köpa dom! :D Eftere det tänkte vi gå till Pizza Hut och äta (tjockisar vi är, leler ja jag i alla fall) men så blev det inte. Istället hamnade vi på Tacobar, som för övrigt hade äcklig köttfärs till sina tacos :(

Efter att vi hade käkat bestämmde vi oss för att ta söderut, mot götgatan och det. Sagt och gjort strosade vi runt lite i Gamla Staden, köpte bl.a. Hagnesta Hill på engelska, innan vi kom fram till Söder. Där kilade vi in på lite olika secondhandbutiker samt Monki, Weekday och alla de andra affärerna som ligger där. Vi tog oss också en tur lite längre ner på gatan (eller upp först sen ner, haha) och hamnade på Medborgarplatsen. Där gick vi in i Saluhallen och hittade världens roligaste butik, The English Shop! Eller okej, världens roligaste var kanske att ta i, men dom hade Jellybelly's och massor med annat engelskt godis och superfina tekannor osv osv. Köpte lite Jellybellys och en Körsbärscola innan vi bestämmde oss för att gå tillbaka. Jag ville ingentligt på Håkans skivsignering men mitt sällskap var inte så pepp på det :(((( Fast finaste, snällaste Kamilja fixade en autograf åt mig! Ahh, hon är så snäll den tjejen alltså!

Vi hade inga sepciella ställen vi ville till så vi gick längs "stranden" tillbaka till staden. Vi gick igenom "slottsgården" och där hade vi mycket kul åt vakterna som stod där. Dom hade för övrigt kaffepaus vilket vi tyckte var lite konstigt. Ska inte dom stå på vakt hella tiden eller? Aja. Sedan gick vi tillbaka in till staden och så ville jag till Zara igen (då jag påstod att den Zara var mycket bättre osv.) så då tog vi en snabbis dit. Haha. Efter en stressig provning av fina tröjor (som tyvärr hade konstig modell..) begav vi oss ner mot centralen igen. Där kilade vi in på McDonalds (som sagt, tjockt) och köpte mat och gick på toan. Haha. Vi gick till pressbyrån också och köpte tidningar. Och justja! På vägen tillbaka såg vi Josefin Crafoord! Det var ascoolt och så, men dumma som vi var gick vi inte fram till henne :( Okej, jag mpåste erkönna att jag inte är något speciellt The Voice-fan men det var coolt i alla fall!
Efter att ha gått tillbaka till McDOnalds för att faktsist äta av maten vi köpt gick vi på tåget. Det var redan jättefullt, men vi hade nog ganska mycket tur ändå, även fast vi fick osköna platser på sidan. Efter några hållplatser hade en del folk gått av så vi letade upp platser vid ett fyrbord lite längre fram i tåget. Där satt vi och hade trevligt, speciellt kul var dom avklippta skorna i skoreklamen och den gloende tanten. Hahah. Efter en stund var Lisa tvungen att gå på toan så vi gick igenom precis hela tåget för att hitta en toa som inte stank/var ur funktion. Det misslyckades, men som tur var var vi nästan hemma.

När vi kom till våran hållplats steg vi av och började gå mot bilen som stog en liten bit bort. Vi skjutsade hem Lisa samtidigt som jag började spela Hagnesta Hill, engelska versionen i bilen. Måste säga att till en början var det nästan en besvikelse. Inte alls samma textkvalitet osv. Men jo, den var helt ok. Jocke fick inte till hans sound lika bra på engelska tyckte pappa och det kan jag nästan hålla med om. Ta det inte fel, den var inte alls dålig! Tvärtemot var det lite spännande att höra Jocke och grabbarna på engelska. :D
Det blev inte så många inköp idag konstaterade jag när jag kom hem. Lisa köpte en asfin tröja, Jellybelly's, ett armband samt mat och jag köpte ett par jeans, en skiva då och Jellybelly's. Och mat. Mycket trevlig dag i alla fall! Måste göras om snart, väldigt snart! Vad har ni själva gjort idag? Ha det så bra!
(det står antagligen att det här inlägget är publicerat den 29de men den är skriven som att det var den 28de jag skrev den, vilket större delarna också är)


a

Kommentarer

Speak out loud!
Vad tycker du?



Ditt namn:
Kom ihåg mig:

Mail (publiceras ej):

Din blogg/hemsida:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0