Värmebölja och huvudstäder

Ojoj, vad oaktiv jag har blivit på senaste tiden. Lite kan jag väl skylle på det goda vädret som har drabbat oss. Fredagen var i alla fall trevlig. Spenderades till större delen med Lisa och Agnes, vi köpte glass två gånger och sprang runt i Lisas område. På kvällen träffade vi även Elin, Sofia och jag hann hälsa på Millan och Anna och massor med fler. Det var en trevlig kväll i alla fall. Jag var hemma tidigt, runt halv elva närmare bestämt, eftersom att jag skulle åka till our dear huvudstaden på lördagsmorgonen ville jag vara lite pigg i alla fall.


Steg upp runt sju på lördagen, vilket var alldeles för sent igentligen men jag grejade biffen ändå (h) Åkte tillsammans med mamma till Stockholm och anlände lite efter tio. Vi gick i jättemånga affärer och sådant, men jag köpte nästan ingenting. Inte mamma heller. Vi slog oss i alla fall ner på hötorget tillsammans med varsin ask jordgubbar. Det är otroligt vad billigt det var! 20 kronor för båda "askarna", som kanske var runt 1. 5 liter tillsammans. När vi kom hem såg vi att jordgubbarna här kostade 45kr/litern. Br apris var det på hötorget i alla fall! Vi spatserade runt i timmar i massvis med affärer. Vi gick ner mot söder (där jag hemskt gärna hade träffat Kamilja men så blev det inte :( ) och vi var runt i centrum. Trevlig dag var det! Lyckades få en skymt och ett hej (+ lite prat, fast väldigt lite) av Eleonor också, vilket var trevligt!


Innan vi drog oss hemmåt köpte vi vindruvor att äta på vägen, tre paket fick vi för en tjugo. Hötorget it is! Vi kilade och köpte en tidninig till mig och kaffe till mamma innan vi begav oss hemåt också. Som sagt: trevlig dag, lite shopping. Men men! När vi kom hem tog vi en sväng och handlade innan på åkte hem-hem. Satt en stund vid datorn och kollade tv, sedan gick jag och la mig, supertrött som jag var. Mjo, ni får ha det bra i alla fall, och ni får förlåta mig för dåliga uppdatering, men vädret är ju fantastiskt! Puss och kram



a


  peace ´n cloudpower


Kommentarer

Speak out loud!
Vad tycker du?



Ditt namn:
Kom ihåg mig:

Mail (publiceras ej):

Din blogg/hemsida:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0