En söndagsmorgons småläskiga äventyr

När Elin, Agnes och jag vaknade i tältet på söndagsmorgonen var det sjukt varmt. Det var säkrt 50 grader inne i tältet så Agnes och jaggick ut direkt. Jag kände mig lite halvdålig så jag satte mig ner på marken och Agnes vet jag inte riktigt vad hon gjorde. Elins mamma kom ut och skulle hjälpa oss att vädra ur tältet och då bad hon Elin hålla i en stång. Efter ett par sekunder föll hon pladask ner i rabatten. Hon svimmade alltså av värmen (i en komination med vätskebrist och sömnbrist). Under tiden som vi hjälpte Elin gick Agnes omkring på gården. Hon både jättedåligt (tror jag) och det svartnade framför hennes ögon. Först gick hon in i studsmattan och trillade och sedan slog hon i en stång. När hon sedan hörde att Elin inte mådde bra skulle hon försöka ta sig dit (bra vän!) och det hela slutade med att hon stog hängades över Elins bil. Vi hjälpte både Elin och Agnes in där dom fick lägga sig och fick vatten och dricka och grejer. Även jag var tvungen att ta det lungt så att det inte blev någon grej med mig heller.

Lite läskigt var det allt att båda två svimmade men som tur var var Elins föräldrar hemma och dom hjälpte till och tog hand om dom och så. Själva dagen va i övrigt mysig. Vi låg och slappade en stund innan Elins mamma kom med saft. När de andra kände att de var lite piggare gick vi ner och kollade på film, "Föräldrafällan" som är en urmysigfilm barnfilm. Men allt var mysigt i alla fall. Runt fyra kom Agnes mamma och skulle hämta henne och även jag fick åka med. Dom skjutsade hem mig och sedan gjorde jag inget speciellt, tog det lungt och så.

Vid sju var jag jättetrött (jag tror att hela den här grejen med för mycket värme i tältet osv. påverkade mig rejält, bara att det inte kom direkt som för dem) så jag gick och vila. Jag somnade och vaknade inte förens klockan halv tio och var superförvirrad. Haha. Men jag gick upp och tog lite te och sådant, kollade en film på tv. Sedan gick jag och la mig. Läskig men ack så mysig dag! Pussar,


a

Kommentarer

Speak out loud!
Vad tycker du?



Ditt namn:
Kom ihåg mig:

Mail (publiceras ej):

Din blogg/hemsida:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0