Cyklister och Julia

Idag har varit en riktig cykeldag. Först när jag vaknade åt jag frukost ute tillsammans med en tidning. Frukosten bestådde av jättmånga vindruvor som blivit över från igårsamt en satsumas, ett knäcke och ett stort glas annansapelsin.juice (intresseklubben antecknar, okej?). Det är nog den godaste juice faktist. Jaja. Jag åt en tidig lunch med familjen och sedan begav jag mig till affären för att köpa lite saker. Åkte först till den ena affären och handlade det mesta men ett par saker hade dom konstigt nog inte. Åkte till nästa affär och där hade dom det inte heller, så jag begav mig hemåt. Sedan åkte jag till affären en gång till men då fick jag skjuts eftersom att mamma också behövde ett par saker.

Ikväll ska jag laga mat och så kommer Julia och hennes mamma. Det blir grillspett innehållande sojakorv (hittade inget annat vegetariskt som jag ville ha) och wokgrönsaker som jag ska grilla då. Får se hur det blir, förhopnningsvis bra. Andra alternativet kommer att vara laxspett, gjorda på ungefär samma sätt som korvspetten. Till det serveras ris (tror jag) och lite sådant. Förhoppningsvis blir det ätbart i alla fall!

Nu ska jag nog gå och greja lite med maten och sånt. Ha en trevlig kväll!


a

Kommentarer

Speak out loud!
Vad tycker du?



Ditt namn:
Kom ihåg mig:

Mail (publiceras ej):

Din blogg/hemsida:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0