London: dag 4!

Dag fyra började med att vi gick upp och åt frukost, gjorde i ordnng oss osv. Idag var det bestämt att vi skulle ge oss av mot Portobello road, en gata med mer vintage/secondhand-liknande affärer. Även en hel del antikaffärer. :) Vi vandrade gatan fram, åt lunch på subway (lite sådant blev det allt!), drack världens godaste latte på starbucks och bara myste bland alla de små husen och affärerna. Jag köpte en t-shirt och en kjol (bilder kommer!), hittade ett par klänningar och sådant men när vi kommit så pass långt på vår resa började pengarna sina. Köpte i alla fall en kjol och en t-shirt! :)

Efter att vi hade ätit lunch osv. bestämd vi oss ännu en gång för att splittras. Mamma och jag bestämde oss för att vi ville se lite sevärdheter, jag eftersom att pengarna som sagt började ta slut och mamam för att, ja, hon ville se dem. Vi åkte först mot Tower bridge där vi bestämde oss för tat vi faktist ville upp i bron och titta. Vi köpte biljetter och sedan åkte vi upp med hissen. Väl uppe var det grymt fin utsikt, dock var det lite tråkigt att det var så pass inglasat som det faktist var. Jag hade ju velat stå på någon slags balkong där uppe ju! Aja, man får inte allt man vill. Det var jättefint i alla fall!

Efter det bestämde vi oss för att leta rätt på en tunnelbana och på vägen dit såg v även London bridge. Vi tog tunnelbanan till house of the parlament. Vi fattade inte riktigt var vi var på väg när vi skulle upp ur underjorden men det visade sig strax att vikom precis inpå självaste huset! Strax efter såg vi London eye och Big ben också. Hade kanske varit kul att åka London eye (världens största parisehjul för de som inte vet :) ) men eftersom att vi inte hade så mycket tid och dessutom har vi redan åkt det när vi var i London 2004 bestämde vi oss för att gå vidare. Efter otaliga bilder tagna med mobilkamera (dom kommer, dom kommer!) började vi gå mot Buckingham palace. Gick igenomen jättefin park innan vi kom fram. Maffigt hus det där! Efter ännu ett par bilder så vandrade vi mot tunnelbanan på andra sidan en annan fin park. Föresten måste tunnelbana vara det absolut smidigaste sättet att ta sig fram på i London. När det är så pass mycket trafik som det är i London lönar det sig inte att ta en taxi. Eller det är ju skönt ibland, men ska det gå fort är tunnelbana bättre!

Vi tog i alla fall t-banan in till oxford circus (?) där vi skulle försöka hitta ett matställe. Vi letade en hel del men hittade iget som passade riktigt. Det hela slutade med att vi åt middag på Pizza hut. Lyxigt va? ;p Nej men det var ganska gott i alla fall. Mamam sa att hennes mat var jättegod, min var väl ok. Tog potatisklyftor, som jag älskar, men de hade nåon krydda på som jag inte riktigt gillade. Jag åt även en nachotallrik (klyftpotatisen var jättelite, en förrätt bara) som också var helt ok. Smakade lite annorlunda vad jag är van att sådant ska smaka bara. :) Vi vandrade sedan genom gator fyllda med folk och resturanger hem till hotellet. Trevlig dag minsann!


a


Kommentarer
Postat av: Louise

Svar: Ja, regn får en att tänka på höst och det börjar kännas som höst också. Hoppas att vår vackra sol kommer tillbaka!

2008-08-09 @ 00:53:05
URL: http://finalouise.blogg.se/
Postat av: S

Allt är bra här borta på andra sidan atlanten!!

JAg älskar London!!!

2008-08-09 @ 05:11:53
URL: http://eyeshot.blogg.se/
Postat av: Madde

hehe ja det är juh sant haha, men kanske lättare för dig om du vill skicka många haha, men du har lika stor chans med en kommentar som 10000, eller ja du förstår vad jag menar haha

2008-08-09 @ 12:34:24
URL: http://justmadde.blogg.se/
Postat av: Madde

jag kommer dra lott :) enkelt och bra haha

2008-08-09 @ 12:36:18
URL: http://justmadde.blogg.se/

Speak out loud!
Vad tycker du?



Ditt namn:
Kom ihåg mig:

Mail (publiceras ej):

Din blogg/hemsida:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0